BMW řady 3 již 40 let ukazuje podobu skutečného sportovního sedanu, který s odstupem vyniká svojí dynamikou, hospodárností a emotivním vzhledem. Nejnovější generace BMW řady 3 je další ukázkou vývoje vozu, který posunuje měřítka svého segmentu na zcela novou úroveň.
Originál – atraktivnější než kdy před tím.
BMW řady 3 již od roku 1975 ukazuje své nezaměnitelně dynamické schopnosti. Ať je to ve srovnávacích testech, na okruhu nebo při každodenním použitím, tento vůz vždy byl a i nyní je pro sportovně laděné vozy střední třídy etalonem. Když zadní pohon doplnil inteligentní pohon všech kol BMW xDrive, toto postavení se dále vyprofilovalo. Nové modely BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring vykazují ve svých třídách příkladné hodnoty spotřeby paliva a přitom i sportovní dynamiku, kterou řidiči od vozu BMW očekávají. Dynamické schopnosti tohoto vozu jsou jasně patrné již z jeho vzhledu, který zaujme účelovostí, napětím i elegancí. Nové BMW řady 3 je originálem své třídy a nyní, po aktuálním omlazení, je atraktivnější než kdy před tím.
Z jednoznačně zaměřeného produktu k nejdůležitější modelové řadě.
V roce 1975 BMW otevřelo první kapitolu úspěšného příběhu, který trvá již několik desetiletí. První generace nového modelu BMW střední třídy, s kódovým označením E21, se do roku 1983 se čtyř- a šestiválci pod kapotou a výkony od 55 do 105 kW prodalo téměř 1,4 milionu kusů. Nástupce, série E30, se vyznačovala mnoha novinkami. Jednou z nich byl i vznětový řadový šestiválec, který se napevno usadil v segmentu sportovních sedanů. Nabídka karoserií se rozrostla o čtyřdveřový sedan, kombi Touring a otevřené Cabrio. Ve druhé generaci BMW řady 3, která se vyráběla mezi roky 1982 a 1994, se poprvé objevil také pohon všech kol. Následovala série E36 (1990 až 1999), jež byla k dispozici také s karoserií Coupé, stejně tak jako s novým čtyřválcovým vznětovým motorem. I tato generace potvrdila postavení BMW řady 3 na vrcholu svého segmentu. To samé platí pro jejího nástupce – BMW řady 3 série E46 (1998 až 2006) – který přinesl citelné zvýšení dynamiky a hospodárnosti především vznětových motorů, jež přešly na vstřikování common rail. V roce 2005 vstoupila na trh pátá generace (E90), která dále posunula jak hospodárnost, tak dynamiku. To platí především po roce 2007, kdy tyto vozy dostaly technologie BMW EfficientDynamics, jež jejich náskok před konkurencí dále zvětšily.
Úspěch na závodních tratích i běžných silnicích po celém světě.
BMW řady 3 prezentovalo své sportovní schopnosti mnoha úspěchy na závodních tratích. Například první generace BMW M3 – sportovní verze série E30 s vytaženými blatníky – byla navržena jako homologační model pro německý šampionát cestovních vozů DTM a současně ukázala, jak má vypadat sportovní vůz pro rodinné použití. BMW M3 poprvé vyhrálo Mistrovství světa cestovních vozů v roce 1987, tedy ve své první sezóně. Mnoho dalších vítězství a titulů zajistilo, že BMW M3 E30 skupiny A je nejúspěšnějším závodním cestovním vozem. Vše vyjadřuje i fakt, že právě tento vůz vyhrál čtyřikrát za sebou 24hodinový závod na Nordschleife okruhu Nürburgring. Dalších osm vítězství (včetně dvojitých v letech 2004 a 2005) přidaly další generace.
Řada 3 – jádro značky BMW.
I přes příkladnou hospodárnost stanovuje BMW řady 3 měřítka pro radost z jízdy. Toto spojení se odráží také v prodejních úspěších tohoto BMW střední třídy: od roku 1975, kdy vstoupilo na trh, se ho po celém světě prodalo více než 14 milionů kusů. V současnosti Sedanu a kombi Touring BMW řady 3 patří přibližně 25 procent celkových prodejů. BMW řady 3 je proto jádrem značky BMW více než kterákoliv jiná modelová řada.
Nové BMW řady 3 v tomto úspěšném příběhu pokračuje a může dále posilovat svoji vedoucí pozici v segmentu sportovních vozů střední třídy. S karoserií sportovního sedanu kombinuje již čtyři desítky let mimořádně atraktivní design s příkladnou dynamikou, hospodárností a nepřekonatelnou praktičností. Kombi Touring BMW řady 3 již od roku 1988 propojuje příkladné dynamické vlastnosti se zvětšenou praktičností pro každodenní život.